Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Kapitel 4

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4

Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart.
__________________________

Ditt perspektiv:
Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg han, utan tröja. Min fina Felix. Det känns nästan konstigt att säga/tänka: "Min fina Felix". Felix öppnade ögonen och log mot mig. "God morgon sötis." Sa han med sin morgonröst. "God morgon." Sa jag och log. Jag satte mig upp i sängen och sträckte på mig. Jag skulle precis ställa mig upp när jag kände två armar runt min midja som drog ner mig. Jag skrattade lite och kollade på Felix. Jag försökte ta mig upp men Felix höll fast mig. "Och vart ska du då?" Frågade Felix och drog ner mig ännu en gång. "Fixa i ordning mig. Det är skola idag." Svarade jag och försökte ta mig upp igen. Felix suckade och släppte mig. Jag gick in i badrummet och fixade till mig lite. Felix kom in i badrummet och satte sig på toaletlocket. Jag kollade på honom i spegeln och såg att han kollade lite väl lågt ner på mig och bet sig i läppen. Jag skrattade och vände mig om. "Vadå?" Frågade jag med ett litet skratt. "Inget, du är bara så snygg." Sa Felix, ställde sig upp, la sina händer på min midja och kysste mig mjukt. Jag la mina händer bakom hans nacke och pillade med hans hår. Vi släppte kyssen och fixade oss. När vi var klara gick vi ner till köket. "Vill du ha något?" Frågade Felix. Jag bara skakade på huvudet. "Äter du Inge frukost?" Frågade han igen. "Nej, jag brukar aldrig göra det. Iallafall på skoldagar, bara när det är helger eller när jag är ledig typ." Svarade jag. "Ska du ha något?" Frågade jag sen. Han kollade på klockan och svarade sedan: "Nej, vi hinner inte." Jag kollade på klockan jag med och såg att den var 08.15 "Oj, få får vi skynda oss. Vi börjar ju om tio." Svarade jag. Vi gick in i hallen och drog på oss våra skor, jackor osv. Vi gick ut och Felix låste dörren. Felix gick till sin moped och jag efter. Han satte sig på den och satte på sig en hjälm. Han gav mig en och hjälpte mig med att knäppa den. Jag satte mig bakom honom och kramade om honom. Han började köra iväg och det var faktiskt riktigt roligt. När vi var framme vid skolan hoppade vi av, tog av oss hjälmarna och så. Sen låste Felix moppen och tog min hand. Han kysste mig och vi började gå mot entrén. När vi gick i korridoren kollade många på oss, många tjejer. Vi gick förbi mitt skåp så jag stannade och tog ut mina saker. Felix hade sitt inte så långt ifrån så han hämtade sina saker också. Vi gick hand i hand igen in i klassrummet då jag fick syn på 'korridorskillen' som jag kallar honom, kolla på mig, Felix och våra ihop flätade händer. Han kollad surt fram igen och pickade men pennan han hade, i bordet (eller vad man ska säga). Jag och Felix satte och ner och började prata. "Vad heter den där killen med blå och vit snapback?" Frågade jag. "Lukas, vadå då?" Frågad han. "Nej inget." Svarade jag och kysste honom på munnen. Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 00:43

KAPITEL 3 Hela den lektionen log jag och sneglade på henne. Jag har bara "känt" henne i några min (typ 40) men jag tror jag gillar henne. __________________________ Ditt perspektiv: Skolan var slut och jag började gå ut till mitt skåp. Jag l...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards