Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Kapitel 8

Av thefooolover - 13 november 2013 18:42

KAPITEL 8

"Jaha, är det en vän eller en pojkvän?" Frågade mamma retsamt. "Pojkvän." Svarade jag och gick upp på mitt rum innan hon hann säga något. Gud vad pinsamt.
__________________________

D/n perspektiv:
När jag kom upp på mitt rum tog jag min mobil och började messa Felix. "Hej bebe, är det ok om min bästis Amy följer med oss imorgon? Hon kommer hit från Skåne och ska vara här i en vecka för hennes föräldrar och min mamma ska åka utomlands så länge." Det dröjde inte länge innan jag fick ett svar. "Självklart. Du får bjuda med din mormor om du vill bara jag går vara med dig!:*" stod det. Jag fnissade lite av hur söt han är. "Haha bra, vi kan väll ses på EH klockan ett?:*" Skrev jag. "Det blir perfekt. Längtar!:*" skickade han tillbaka. Jag log och började messa Amy. "Hej sis, längtar tills imorgon!<3" skickade jag. "Hej lillsis, längtar också tills imorgon! Så vad ska vi göra imorgon när jag kommer till Stockholm?!" Hade hon skrivit. " Vi kan gå på stan, shoppa, fika eller något men min kille och jag hade bestämt att vi skulle ses imorgon men sen så sa mamma att du skulle komma så är det ok om min kille hänger med?" Skrev jag. "Ja, vem är det?" Skickade hon. "Han heter Felix Sandman" svarade jag. Det dröjde inte länge innan jag fick svar. "Okej, jag måste gå och lägga mig nu, jag ska ju upp tidigt imorgon:*" stod det. "Ok, god natt. Love ya:*<3" skickade jag. "God natt. Love ya to:*<3" fick jag tillbaka. Jag kollade på klockan. Den var redan elva. Jag gick till badrummet och gjorde mig iordning för att sova.

Amy perspektiv:
"Amy du får gå och göra dig iordning nu." Sa mamma. Jag reste mig från matbordet, gick till badrummet, borstade tänderna, borstade håret och sminkade mig lite lätt. Jag gick ut från badrummet och in till mitt rum. Jag gick till min garderob och tog fram mina jeansshorts, ett vitt slappt linne och ett halsband. Jag drog bort laddsladden från min mobil och la ner min mobil i fickan. Jag tog laddaren från uttaget och la den i resväskan. Jag packade ner dom grejerna som troligen skulle behövas när jag ska vara hos d/n i Stockholm. Alltså kläder, smink, pengar, smycken, parfym och sånt. "Amy är du klar?!" Ropade mamma från hallen. "Ja. Men mamma du behöver inte ropa så hela kvarteret hör dig. Jag är bara ungefär sju meter ifrån dig." Sa jag och skrattade. Jag tog min resväska och gick ut till hallen. Jag tog på mig mina skor, gick ut till bilen och la resväska i bagaget. "Är allt med?" Frågade pappa. "Japp." Svarade jag och satte på mig bilbältet. Nu ska jag snart få träffa d/n efter ungefär sex månader. Jag och d/n har känt varandra hela vårt liv, bokstavligen. Såhär är det. Min pappa kommer från Värmland vilken d/n mamma också gör så dom har känt varandra sedan dom var barn sen träffade min pappa min mamma så pappa flyttade från Värmland ner hit till Skåne och d/n mamma träffade John, d/n pappa. Pappa och Madelene var fortfarande vänner även om pappa flyttade ner hit. Eftersom det är så långt att åka till varandra brukar vi bara träffas fyra, fem gånger om året. Jag ska berätta lite om mig själv. Jag är 16 år alltså ett år äldre än d/n, är ungefär lika lång som d/n alltså 1,66, har blont hår och blåa ögon. Jag är hälften skånsk och hälften värmlänning. Jag är d/n bästa och första bästa vän och hon är min. Hon är som en syster för mig det är därför jag brukar kalla henne lillsis. Jag gör det inte ofta men ibland. "Amy, vakna vi är framme." Hörde jag en röst säga. Jag öppnade sakta ögonen och fick se mamma. "Vi är framme hos d/n nu." Sa mamma en gång till och log. Jag bara log tillbaka och gick ut ur bilen. Jag stärkte på mig, gick till bakluckan och hämtade min väska. "Amy!" Hörde jag en röst säga. Jag vände mig om och fick syn på d/n. "D/n!" Skrek jag. Jag bara släppte väskan och sprang mot henne och gav henne en rejäl kram. "Jag har saknat dig." Sa jag men släppte inte kramen. "Jag har saknat dig med." Sa hon och kollade på mig. Jag såg en tår rinna ner för hennes kind men jag kan inte säga att jag inte gråt heller. Tänk, jag har inte sätt henne på sex månader, hur kan man inte låta bli att gråta.

~Förlåt för att jag inte har lagt upp något nytt kapitel på ett tag. Jag har mycket att göra. Jag kanske lägger upp kapitel 9 ikväll annars gör jag det imorgon. Hoppas att ni gillar detta kapitel. Sprid och kommentera gärna?~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards