Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Kapitel 12 - sista kapitlet

Av thefooolover - 6 december 2013 20:00

KAPITEL 12

"Vad gör ni här?" Frågade Felix och såg helt chockad ut. Jag gick fram till Felix och sa: "Haha, hej på dig med sötis." Och la mina armar runt hans nacke och kysste honom.
__________________________

Omar's perspektiv:
Jag och killarna fick sluta för idag och när vi gick ut till "chillrummet" satt d/n och en annan tjej där. Shit vad snygg hon var! Hon hade långt blont hår, blåa ögon och ett leende som nästan fick mig att smälta. "Jo, killar det här är min bästa vän Amy." Sa d/n och log. "Amy det här är Oscar, Ogge och Omar." Fortsatte hon och pekade på oss.

Amy's perspektiv:
Jag och d/n satt och väntade på Felix och några killar. Efter ungefär 5 minuter kom Felix och tre andra killar men jag fastnade med ögonen på en. Han hade mörkbrunt hår och mörka ögon. Han var sjukt söt! D/n presenterade oss för varandra sen satte vi oss ner och pratade. "Nej ska vi dra hem till mig eller?" Sa d/n och ställde sig upp och alla instämde. Vi gick ut och där stod fyra moppar. D/n hoppade på bakom Felix och Oscar, Ogge och Omar satte sig på en varsin. "Du kan åka med mig om du vill?" Sa Omar och blinkade med ena ögat. Jag kollade på d/n som gav mig en "gör det" blick. Jag kollade på Omar som satt och kollade på mig från topp till tå. "Visst, men då får du lova att kolla på vägen." Sa jag och skrattade. Omar ryckte till när jag sa det och man såg hur generad han blev. Han gav mig en hjälm, jag satte på mig den och satte mig bakom Omar. Jag höll hårt runt Omar's mage och man kunde känna hans magrutor. Där satt jag, bakom en sjukt snygg kille som jag tror jag gillar, och håller om honom. När vi var framme hos d/n klev vi av mopparna och gick in. Vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan. "Så, bor du här eller hälsar du på eller...?" Sa Ogge för att bryta tystnaden. "Haha nej, jag bor nere i Skåne men mina föräldrar och d/n mamma är utomlands och jag och d/n träffas inte så ofta så våra föräldrar undrade om vi ville vara själva här och det var en fråga som man inte kunde tacka nej till. Jag menar sex månader till utan sin syster, aldrig." Sa jag och log mot d/n.

Ogge's perspektiv:
"Ska vi köra sanning eller kånka?" Frågade Omar och hoppade upp och ner i soffan. Vi skrattade och svarade ja. "Amy du är ju gäst så du får börja." Sa Oscar. "Ehm...Okej, Omar, sanning eller kånka?" Sa Amy. "Kånka." Sa han och blinkade med ena ögat till Amy. Är det bara jag eller flirtar han med henne? Olala! "Okej, Omar du ska kyssa Oscar på munnen!" Sa Amy och vi alla brast ut i skratt förutom Omar och Oscar. Dom bara satt där helt chockade. Dom kollade på varandra och var på väg att spy nästan. "Nej, fan heller. Ta det inte illa upp bro, jag älskar dig men en kyss, på munnen! Nej du, aldrig." Sa Omar.

Oscar's perspektiv:
Sa hon precis att jag och Omar skulle kyssas?! "Nej, fan heller. Ta det inte illa upp bro, jag älskar dig men en kyss, på munnen! Nej du, aldrig." Sa Omar. "Meh, Omar jag som trodde vi hade nåt." Sa jag på skoj och började skratta. "Haha, okej nu får ni sluta era små turturduvor. Ni måste kyssas!" Sa Amy efter att hon hade börjat skratta lite mindre. Jag och Omar kollade på varandra och bara av att tänka på att kyssa Omar...Ush. "Gör det, gör det, gör det!" Sa dom i kör och kollade på oss. Efter mycket tvekande gjorde vi det.

D/n perspektiv:
Oscar och Omar kysstes en snabbis sen sprang dom båda till badrummet. Jag, Amy och Felix vek oss av skratt. "Okej, min tur." Sa Omar när han och Oscar hade kommit tillbaka. "Felix, sanning eller kånka?" Frågade Omar. "Kånka." Svarade Felix. "Okej du ska hångla med d/n?" Svarade han. "Det har jag inga problem med." Sa Felix. Jag kollade på Felix som satt där och log. Han ställde sig upp och tog mina händer. Jag ställde mig framför Felix och la mina armar runt honom. Han la sina händer på mina höfter och lutade sig fram. Våra läppar kom närmare och närmare tillsluta stod vi där och kysstes vilket lede till hångel. Jag log i kyssen och jag kände hur Felix också gjorde det.

Felix perspektiv:
Vi släppte sakta kyssen och jag såg att hon log vilket också fick mig att le större. Jag bet mig i läppen och satte mig i sängen och drog ner d/n så att hon satt i mitt knä. Vi fortsatte länge och klockan har blivit 22.55 Vi bestämde oss för att bara chilla. D/n gick till hennes vita högtalare och satte i sin mobil.

D/n perspektiv:
Jag satte i min lur och gick in på spotify. Jag satte på låten "wing$" med "Macklemore". Jag älskar den! Jag satte mig ner igen och vi fortsatte prata. Vi pratade om allt möjligt, lärde känna varandra bättre osv.
-------------------------------------
Det här blir nog det sista kapitlet på den här novellen man jag kommer ha kvar denna. Jag tänkte göra en novell där den det handlar om får ha ett namn istället för d/n. Eller vad tycker ni? Kommentera om ni vill att det ska vara d/n eller ett namn och vilket isf. Kommentera också vem utav killarna ni vill att det ska handla om.

PS Det kommer ingen bild till det här kapitlet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards