Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Kapitel 2

Av thefooolover - 25 december 2013 13:47

KAPITEL 2

Jag stod och kollade på den helt nya skolan, tog ett djupt andetag och gick till den stora entrén.
__________________________

Jag öppnade den stora dörren och kom till en lång korridor. Jag gick i den långa korridoren och andra som stod i korridoren började kolla på mig. Jag såg ett gäng killar lite längre fram i korridoren vid ett par skåp. Dom kollade på mig och en utav killarna började busvissla. "Du måste vara den nya tjejen?" Frågade han. "Ja, och?" Sa jag lite kaksikt. Jag försökte att inte visa att jag var blyg eller låta allt för kacksig. Jag vill att den här dagen ska gå bra och jag vill inte vara allt för blyg för vem vet, jag kanske skulle bli retad eller nåt och är jag för kacksig skulle nog alla tro att jag var en bitch eller nåt. "Trodde bara inte att den nya tjejen skulle vara så snygg." Svarade killen och granskade min kropp. Jag struntade i honom och gick vidare till rektorns kontor. Jag knackade på dörren och gick försiktigt in. "Hej, du måste vara d/n d/e (ditt efternamn)? Jag heter Linda och är rektor på den här skolan." Sa hon och räckte fram sin hand. "Hej, aa det är jag." Svarade jag och skakade handen. "Slå dig ner." Sa Linda och pekade på stolen framför hennes kated (stav). Jag satte mig ner och la väskan bredvid den svarta stolen. Hon började berätta vilken klass jag skulle gå i, vart klassrummet låg, vart mitt skåp var osv. "Tack." Sa jag när jag hade fått en lapp där det stod vart klassrummet var, vad klassen hette och vart mitt skåp låg. Jag fick gå i klass 9:A och mitt skåp var tydligen inte så långt ifrån klassrummet. Jag sa hej då och gick till mitt nya klassrum. Jag smög försiktigt in och alla kollade på mig. "Hej, du måste vara d/n? Jag heter Ida." Sa en ganska så ung tjej. Hon var i ungefär 20 årsåldern. "Hej, ja det är jag." Sa jag och log. "Klassen, det här är vår nya elev d/n och jag hoppas att alla kommer ta hand om henne nu." Sa Ida. "Vill du berätta lite om dig?" Frågade Ida. "Okej, visst. Hej jag heter d/n d/e och kommer från Sunne. Jag har bott där med min mamma och min pappa i 12 år sen flyttade jag och min mamma till Malmö och där har vi bott tills nu. Jag är enda barnet i min familj vilket inte är så roligt. Det blir så ensamt ibland. Ehm, aa det finns nog inte så mycket mer att säga." Sa jag. Jag kollade på alla som satt och kollade på mig som om jag sa något intressant, och fick syn på killen från korridoren. Han kollade på mig från topp till tå och log. Jag suckade lite lätt och kollade på läraren igen. "Vart ligger Sunne?" Frågade Ida och jag svarade: "I Värmland." "Okej, det låter lite som det också. Alltså man hör det på din dialekt." "Du sa att du och din mamma flyttade till Malmö, din pappa då?" Frågade Ida. "Han dog i en bilolycka ungefär en månad innan vi flyttade till Malmö. "Okej. Du kan sätta dig...där nere vid Felix. Blir det bra?" Frågade hon och pekade på en plats bredvid en snygg kille som hade lite blont, brunt hår med snapback. Jag nickade och gick bak till killen. Tur att det inte var den där störande killen från korridoren. "Hej." Sa Felix och log ett super fint leende. "Hej." Sa jag och log tillbaka. Jag satte mig bredvid honom och började lyssna på vad Ida sa. Nu skulle det tydligen vara matte. Vi skulle inte gå igenom något idag så vi skulle jobba i våra matte häften. Alla andra tog upp sina häften och Ida gav mig ett och berättade vart jag skulle jobba.

Felix perspektiv:
Vi tog upp våra häften och började jobba. Ida kom fram till d/n och gav henne ett och visade vart hon skulle jobba. D/n var rätt så söt eller sättare sagt, snygg. Jag vet inte varför men jag kunde bara inte sluta kolla på henne. Hon kollade på mg och jag kollade snabbt tillbaka i min bok. Jag hörde D/n skratta lite lätt. "Vadå?" Frågade hon och skrattade lite lätt igen. "Va? Eh, nej inget." Svarade jag och log snabbt mot henne sen kollade jag tillbaka i min bok. Hela den lektionen log jag och sneglade på henne lite då och då. Jag har bara "känt" henne i några min (typ 40) men jag tror jag gillar henne.
--------------------------------------------------
Förlåt för att jag inte har lagt upp något kapitel på länge. Ska försöka lägga upp kapitel lite oftare, speciellt nu när det är lov för då har jag mer tid.
Det kommer ingen bild till det här kapitlet, tänkte bara ha bilder på några kapitel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards