Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Kapitel 3

Av thefooolover - 27 december 2013 00:43

KAPITEL 3

Hela den lektionen log jag och sneglade på henne. Jag har bara "känt" henne i några min (typ 40) men jag tror jag gillar henne.
__________________________

Ditt perspektiv:
Skolan var slut och jag började gå ut till mitt skåp. Jag låste upp skåpet och skulle precis lägga i mina saker i det när någon ropade på mig. "D/n!" Hörde jag. Jag vände mig om och såg Felix halvspringandes mot mig. "Haha, ta det lugnt. Vad händer?" Frågade jag. "Hehe, jo d/n, jag undrade om du ville hitta på något nu?" Frågade han och blev röd om kinderna. Han märkte nog det för han vände bort huvudet. "Nej, gör inte så det är gulligt." Sa jag och vände tillbaka hans huvud. "Visst, jag skulle gärna hitta på nåt. Vad ska vi göra?" Frågade jag och stängde mitt skåp. "Vet inte." Sa Felix och vi började gå. "Vill du hänga med hem till mig?" Frågade han sen. "Visst." Vi pratade hel vägen hem till Felix. Jag berättade om mitt gammal liv i Sunne och Malmö och han berättade att han var med i ett band som heter The Fooo och dom var tydligen ganska så kända över hela Sverige. Jag själv har aldrig hört tals om dom men ska såklart lyssna på dom. Vi kom fram till Felix och han låste upp dörren. "Hallå! Är det någon hemma?!" Ropade Felix när vi kom in i genom dörren. "Vi har hela huset för oss själva." Sa Felix och log mot mig med en peddoblick. Jag skrattade och sparkade av mig skorna.

Felix perspektiv:
"Så, vad vill du göra?" Frågade jag när vi kom upp på mitt rum. "Vet inte." Svarade hon och kollade runt i mitt rum. "Film?" Frågade jag. "Visst, vad har du för filmer?" Frågar hon. "Jag har inga bra filmer så men jag har en dator." Svarade jag. "Haha, okej." Sa hon och satte dig på min säng. Jag gick in på Swefilmer och kollade runt lite. "Vad vill du se?" Frågade jag. "The Mortal Instruments. Den är skit bra." Svarade hon. Jag sökte på The Mortal Instruments och klickade på den. "Juste, vill du ha något att tugga på?" Frågade jag och kollade på henne. "Nej, jag klarar mig." Svarade hon och log. "Aja, jag ska iaf ha lite chips." Sa jag och började gå ner.

Ditt perspektiv:
Felix gick ner för att hämta chips och jag smög efter. När han stod och hällde upp chipsen i en skål smög jag fram för att skrämma honom men då vände han sig om och ramlade över mig. Vi var bara några få centimeter ifrån varandra. Jag kollade in i Felix vakta ögon och kunde inte låta bli att le. Felix log också och sa:
"D/n..." "Aa, Felix?" "Jag jag gillar dig, mycket." Sa Felix och man såg hur generad han blev. "Jag gillar dig med." Sa jag och log. Felix log sitt söta leende och närmade mig mer och mer. Vi kysstes, vi kysstes en lång stund. Där låg vi på köks golvet och kysstes. Det var som om vi var dom ända i världen, allt bara försvann. Allt som fanns var jag och Felix. Vi släppte sakta kyssen med ett leende på läpparna. "Wow." Sa Felix och bet sig i läppen. "Så är vi typ tillsammans nu?" Frågade jag. "Ja, om du vill?" Sa Felix. Jag bra log och kysste honom. "Var det svar nog på din fråga?" Sa jag. Felix log och kysste mig och frågade om vi skulle se på filmen. "Visst." Svarade jag. Felix kysste mig, ställde sig upp och sträckte fram handen för att hjälpa mig upp. Jag tog tag i handen och han hjälpte mig upp. Vi tog skålarna, drickan, glasen och gick upp med allt. Vi breddade i ordning med kuddar och filtar i Felix säng sen satte vi på filmen och satte oss bekvämt. Felix la sin arm runt min och jag la mitt huvud bot hans bröst. Jag kunde höra hur hans hjärta bultade, känna hans värme mot mig, hans närhet, hans doft. Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards