Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Kapitel 10

Av thefooolover - 18 november 2013 19:59

KAPITEL 10

Felix perspektiv:
Vad händer den 28 maj? Vad är det dom pratar om?
__________________________

Fortfarande Felix perspektiv:
"Hallå, förvirrad kille här." Sa jag och viftade med händerna. "Haha, har jag inte berättat?" Frågade d/n och skrattade. "Nej. Om du hade sagt det hade jag inte frågat." Sa jag. "Det är min födelsedag då." Sa hon och kysste mig. Den 28 är ju på lördag alltså om tre dagar och jag har inte köpt något. Kommer jag hinna? "Vad vill du göra på din födelsedag då?" Frågade Amy. "Mamma är ju borta så vi kan väll fixa en fest?" Sa d/n och drack från sin kaffe. "Vad du än vill bebe." Sa jag och kysste henne. "Ska vi dra hem eller?" Frågade d/n och ställde sig upp.

D/n perspektiv:
Felix och Amy ställde sig upp och vi började gå. När vi kom hem till mig sparkade vi av oss skorna i hallen och gick mot trappan till mitt rum. "Vad ska vi göra?" Frågade jag och öppnade dörren till mitt rum. "Sova!" Ropade Felix och kastade sig över min säng. Jag och Amy skrattade åt honom och satte oss på sängen. "Vad är klockan." Frågade jag. "8:45 ungefär." Svarade Felix. "Ska vi se på film?"frågade jag och Felix och Amy nickade. Jag och Amy insisterade på att vi skulle se på PLL men Felix ville inte. "Snälla Felix." Sa jag och Amy med en hundvalps blick. "Okej, jag ger upp!" Sa Felix. Jag och Amy blev jätte glada, varför vet jag inte. Jag hämtade datorn och satte på PLL. Jag satt i mitten men datorn i knät. Jag lutade mitt huvud mot Felix axel och log för mig själv. "Kan vi inte stänga av den här skiten?" Frågade Felix lite irriterat. "Nej, tyst nu." Sa jag och rufsade till hans hår. "Ey." Sa Felix och började lägga håret rätt igen. "Haha, förlåt bebe." sa jag och kysste honom på munnen. Jag kände hur han log i kyssen och jag kunde inte låta bli att göra detsamma. När avsnittet var slut hörde jag och Amy någon som snarkade, vi kollade på Felix och där låg han och snarkade. Jag och Amy började skratta lite tyst så vi inte skulle väcka honom. Jag tog en kudde och gav den till Amy sen tog jag en själv. Jag räknade till tre med fingrarna och sen började jag och Amy slå honom med kuddar, hoppa i sängen och sjöng högt. "Håll tyst, jag vill sova!" Sa Felix surt och tryckte en kudde över huvudet. Jag och Amy började skratta så vi nästan ramlade ur sängen. "Vi kanske också ska lägga oss nu? Jag menar klockan är ju rätt mycket." Sa jag till Amy. Amy nickade. Vi gick till badrummet och gjorde iordning oss. Jag tog fram en madrass till Amy sen la vi oss.

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards