Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Kapitel 9

Av thefooolover - 17 november 2013 13:10

KAPITEL 9

Jag såg en tår rinna ner för hennes kind men jag kan inte säga att jag inte gråt heller. Tänk, jag har inte sätt henne på sex månader, hur kan man inte låta bli att gråta.
__________________________

D/n perspektiv:
Jag hörde en bildörr smälla igen. Jag sprang ut genom ytterdörren och fick syn på den jag saknat mest av allt. Amy. "Amy." Sa jag med gråten i halsen. Amy vände sig om och fick syn på mig. "D/n!" Skrek hon och sprang mot mig och kramade om mig. "Jag har saknat dig." Sa Amy utan att släppa kramen. "Jag har saknat dig med." Sa jag och kollade på henne. Jag kände hur det brände bakom ögonlocken och hur en tår rann ner för min kind. Jag har saknat henne så fruktansvärt mycket. Är det ens möjligt att sakna någon såhär mycket? Jag sa hej till Amy's föräldrar, Linda och Ron sedan hämtade Amy sin väska och vi gick upp på mitt rum. Vi pratade om allt som hänt i vårt liv under dom sex månaderna vi inte setts. När klockan var runt hal ett var mamma, Linda och Ron tvungna att åka. "Hej då! Vi kommer sakna er!" Ropade jag och Amy från ytterdörren. När dom åkt sprang jag och Amy upp på mitt rum och pratade om lite allt möjligt. "Så när ska jag få träffa Mr. Sandman?" Frågade Amy. "Haha, vi skulle möta honom på EH klockan ett och klockan är redan kvart i ett så vi måste gå nu." Svarade jag och skrattade. "Okej." Sa Amy och reste sig upp från min säng. Vi gick ner till hallen och tog på oss våra skor. När vi kom till Espresso House var Felix redan där. "Hej." Sa han och kysste mig. "Hej, det här är Amy som jag pratade om." Sa jag och log. "Hej, Felix." Sa han och skakade hand med Amy. "Hej, Amy." Sa hon och skakade hans hand tillbaka. "Så vad vill ni ha?" Frågade jag och tog Felix hand. "Jag tar en kaffe latte iallafall." Fortsatte jag. "Jag tar nog en kaffe latte jag med." Svarade Amy. "Och du då Felix?" Frågade jag. "Jag tar en kanelbulle." Svarade han. "Hej två kaffe latte och en kanelbulle." Sa jag till kassörskan. "Okej, något mer?" Jag kollade på Amy och Felix men dom bara skakade på huvudet. "Nej." Svarade jag. "Okej då blir det 112 kronor." Sa kassörskan. Jag tog fram pengar och gav henne dom. Vi gick och satte oss vid ett bord. "Så hur länge har ni varit ihop?" Frågade Amy. "Sedan första dagen jag flyttade hit." Sa jag och kollade på Felix som log mot mig. "Inte så länge alltså?" Sa Amy och skrattade. "Jo d/n det är ju snart den 28 maj." Sa Amy.

Felix perspektiv:
Vad händer den 28 maj? Vad är det dom pratar om?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards