Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Kapitel 1 på den nya novellen

Av thefooolover - 11 december 2013 21:27

KAPITEL 1

"Gumman, vakna." Jag öppnade sakta ögonen och såg mamma sitta på sängkanten. "Du måste gå upp nu." Sa hon och strök mitt hår. Jag öppnade ögonen helt. Mamma log och gick ut ur mitt rum. Jag satte mig på sängkanten och sträckte på mig. Tänk att igår var kanske sista gången som jag fick se mina vänner, mina bästa vänner, min skola, mitt hus, allt i Malmö. Det här är andra gången jag flyttar. Först bodde jag i Sunne i hela mitt liv tills jag fyllde 12 år sen flyttade vi till Malmö och där har jag bott i 3 år, alltså tills nu. Jag fick lämna allt som betydde nåt för mig. Därför hoppas jag att vi kommer stanna här för jag har inte lust att börja bry mig om något i bara några få år sen lämna det. Jag klev upp från sängen och gick till min garderob. Jag tog på mig underkläder och en långärmad tröja och ett par svarta jeans. Jag gick till badrummet och sminkade mig lite lätt, satte upp mitt bruna, långa hår i en slarvig bulle. Jag kollade mig i spegeln och såg en vanlig tjej som ingen känner. Hon bara flyttar och flyttar men idag ska hon ändra på det. Hon ska försöka börja om på nytt även om det är svårt och hon kanske kommer såra någon eller sig själv när hon måste flytta om hon kommer det. Igen. Jag gick ner till köket och gjorde en macka. Jag satte mig på en utav barstolarna vid bordet och åt min macka. När jag var klar gick jag till badrummet igen och borstade tänderna. "D/n, kommer du snart?!" Hörde jag mamma ropa från nedervåningen. "Ja, vänta!" Ropade jag tillbaka. Jag tog min mobil som låg på laddning och la den i min väska. Jag kollade mig en sista gång i spegeln och kollade så att jag såg okej ut sen gick jag ner till hallen. Jag torg på mig mina skor, tog på mig min skinnjacka och en grå, stickad halsduk. "Är du färdig?" Frågade mamma och tog bilnyckeln. "Japp." Svarade jag och log. Vi gick ut i den kalla höst kylan till bilen. Vi satte oss i bilen och mamma började köra iväg. "Ska det bli kul idag?" Frågade mamma. "Ja, hoppas det." Svarade jag. "Hej då gumman, då ses vi imorgon då." Sa mamma. "Vadå imorgon?" Frågade jag och började ena ögonbrynet. "Jag ska på en konferens och sover över på hotellet. Är det okej?" frågade mamma. "Ja, visst, blev bara lite fundersam. Hej då." Sa jag och stängde bildörren. Jag stod och kollade på den helt nya skolan, tog ett djupt andetag och gick till den stora entrén.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards