Alla inlägg under oktober 2013

Av thefooolover - 28 oktober 2013 21:51

KAPITEL 2 ?

Detta har hänt:
Jag skulle precis ta ett äpple när jag hörde att det knackade. "Jag öppnar!" Skrek jag till mamma. När jag öppnar får jag syn på världens snyggaste kille som står där med en som jag tror är hans mamma för dom är väldigt lika och så.
__________________________

Felix perspektiv:
Jag och mamma var på väg till våra nya grannar för att välkomna dom hit. Mamma knackade på deras dörr och jag hör hur någon skriker "jag öppnar", går mot dörren och öppnar. Hon som öppnar var nog den snyggaste tjejen jag sett, hon ler mot mig och jag ler tillbaka. "Hej, jag heter Maria (jag vet inte vad Felix mamma heter på riktigt) och det här är min son Felix. Vi ville bara välkomna er hit och hoppas att ni kommer trivas." Säger mamma och skakar hennes hand. "Hej, tack jag heter d/n." Säger hon och skakar hand tillbaka. Hon ler mot mig och jag ler tillbaka. Det kommer någon bakom d/n och presenterar sig. "Hej, Maria jag och min son Felix ville bara välkomna er hit. Vi är era grannar." Sa mamma. "Hej tack så mycket. Jag heter Madelene men ni kan kalla mig Madde." Sa hon och skakade hand med min mamma. "Kom in" Säger Madde och flyttar lite på sig så vi kan komma in. "Tack." Säger jag och mamma.

D/n perspektiv:
Felix och hans mamma säger tack och går in. Vi gick in i köket, jag och mamma plockade fram fika och gjorde kaffe sen satt vi där och pratade men Maria och mamma pratade mest med varandra så det var ganska tråkigt. Jag kollade på Felix och nickade ut mot vardagsrummet som betydde att "vill du hänga med dit" typ. Han nickade på huvudet som betydde "ja". Vi gick mot vardagsrummet och upp på mitt rum. När vi kom in i mitt rum satte vi oss i sängen och det var väldigt tyst, nästan pinsamt tyst.

Felix perspektiv:
"Så är det roligt här i Stockholm?" Frågade jag för att bryta tystnaden. "Nja, jag har bara varit här i några timmar och jag har inte sätt så mycket av Stockholm än så det är svårt att säga nu." Svarade hon och log, jag log tillbaka. Hon var så vacker. Hon, hennes ögon, hennes skratt, hennes leende, allt. "Men vill du hitta på något? Vi kan dra till stan så kan jag visa dig runt eller något om du vill?" Frågade jag efter ett tag. "Ja, det skulle vara jättekul." Sa d/n och log stort. Jag log tillbaka sen tog hon min hand och drog med mig ner till nedervåningen. "Vi går till stan!" Skrek hon till min och hennes mamma. Vi satte på oss skor och sen gick vi. "Så, har ditt sommar lov just börjat eller började det för ett tag sen." Frågade hon. "Det började igår. När började ditt?" Frågade jag och log. "Idag." Sa hon och log tillbaka. Jag gillade verkligen d/n och det värkar inte som hon vet något om att jag är med i ett band så jag tänker inte säga något än utan jag tänker låta henne lära känna mig som den Felix Sandman som inte är "känd". "Vart vill du gå? Du får bestämma." Sa jag efter ett tag. "Jag har inte ätit något på flera timmar så kan vi inte gå till Espresso House?" Frågade hon och log. "Visst." Sa jag och log större. När vi kom till Espresso House ställde vi oss i kö och började bestämma oss för vad vi skulle ta. "Vad vill du ha? Jag tar nog en kaffe late." Sa d/n.

Av thefooolover - 26 oktober 2013 18:42

KAPITEL 1

Här är första kapitlet till den här novellen. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så det kommer handla lite om mig, inte allt men lite för som skat jag vet inte vad jag ska skriva men hoppas att ni kommer gilla detta kapitel :)
__________________________

D/n perspektiv:
Idag var dagen då jag och min mamma skulle flytta från Värmland till Stockholm. Jag kanske ska berätta om mig själv. Jag heter d/n, är 14 år, enda barnet och bor med min mamma. Jag har aldrig varit den populära tjejen men ändå inte den utanföra eller mobbade tjejen, jag har varit mitt i mellan typ. Jag har en bästis Amy heter hon men hon bor nere i Skåne så vi träffas inte så ofta men vi brukar smsa och så. Jag och min mamma ska flytta till Stockholm för att min mamma har fått ett jobb där. Min pappa dog när jag var 12, han dog i en bilolycka. Jag saknar honom så himla mycket. Jag har alltid älskar musik och har sjungit hela mitt liv men jag har aldrig sjungit solo för någon och min pappa var ganska musikalisk han med. En dag spelade min pappa en låt som hette "Follow Through" med "Gavin Degraw" tillslut satt vi båda och sjöng, varje gång den låten spelas sjunger jag och pappa, när pappa inte är där och den låten spelas tänker jag på honom och hur mycket jag älskar och saknar honom. Så varje gång jag hör den låten blir jag tårögd. Slut pratat om det nu. Jag satte mig upp i sängen, gnuggade ögonen, gick till garderoben och valde kläder. Jag tog på mig underkläder, valde ett par jeans shorts, en grå, svart, långärmad magtröja. Jag gick till badrummet, borstade och satte upp håret i en slarvig bulle och sminkade mig lite lätt. Flytt bilen har redan åkt iväg med våra grejer så jag bara tog min resväska, la min mobil i bak fickan och gick ner till köket där mamma satt. "God morgon." Sa min mamma. "God morgon." Svarade jag och satte mig vid bordet. "Ska det bli kul att flytta till Stockholm?" Frågade mamma medans vi dukade av bordet. "Aa det ska väll bli kul." Svarade jag henne. "När åker vi." fortsatte jag. "Vi åker nu om du är klar?" Sa mamma. "Japp det är jag. Är du?" Frågade jag mamma. "Ja." Svarade hon. Jag sprang upp till badrummet, borstade tänderna, sprang ner ingen, gick till hallen, satte på mig mina vita Converse och min svarta skinnjacka. "Jag går till bilen och väntar!" Ropade jag till mamma, tog min resväska, gick mot bilen, la resväskan i bakluckan och satte mig där fram. Efter ett tag kom mamma, la sin resväska i bakluckan, satte sig där fram och började köra. Efter ungefär 5 timmar är vi framme vid huset, det var ett stort och vitt hus. Jag och mamma gick ut ur bilen, tog våra väskor och gick till huset. Mamma låste upp dörren och gick in med mig efter. När vi kom in var det en stor hall, till höger i hallen var köket, i köket fans det en sån där svängdörr till vardagsrummet. Till vänster i hallen var det ett stort badrum, rakt fram i hallen var det ett stort vardagsrum och till höger i vardagsrummet var det en trappa som ledde till övervåningen. På övervåningen var det tre dörrar och till höger om trappan var det en stor balkong. Jag öppnade dörren till vänster om trappan, när jag öppnade var det en stor säng rakt fram. Till höger i rummet var det en garderob och lite lådor här och där. Det var ingen låda som var min så jag gissade på att det inte var mitt rum. Rakt fram vid trappan var det två dörrar så jag öppnade den till vänster och där var det ett stort badrum. När jag öppnade dörren till höger var det ett stort rum med en stor säng, ett skriv bord och en stor stor spegel som stog mot väggen. Det var några lådor där som det stog mitt namn på så jag antog att det här var mitt rum. Jag började packa upp grejer och efter ungefär 1 och en halv timme var jag klar. Jag gick till mammas rum och där stog mamma och packade upp lite grejer. "Är du inte klar än?!" Frågade jag mamma och höjde på ena ögonbrynet. "Haha nej. Du vet jag har hållit på med vardagsrummet, köket och så också. Du har ju bara hållit på med ditt rum så du blir ju klar före mig." Sa mamma och fortsatte att packa upp. Jag gick ner till köket och skulle precis ta ett äpple när jag hörde att det knackade. "Jag öppnar!" Skrek jag till mamma. När jag öppnade fick jag syn på världens snyggaste kille som står där med en som jag tror är hans mamma för dom är väldigt lika och så.

Av thefooolover - 24 oktober 2013 22:16

I morgon är det den bästa fredagen på länge. 1. Det är fooo friday. 2. Tävlingen avslutas. 3. DET ÄR FRLIX FÖDELSEDAG!? Hoppas alla får en bra fooo friday imorgon, min kommer iallafall vara den bästa?~Bella~

Av thefooolover - 22 oktober 2013 19:02

Hej! The Fooo har en tävling eller vad man ska säga. Man ska hashtagga t.ex #TheFoooToGöteborg eller vart du nu bor eller vill att dom ska åka till. (du kan hashtagga på Twitter, Instagram eller Facebook)  Du kan hashtagga så många gånger du vill. Ju mer du hashtaggar det, ju större är chansen att dom åker dit. Tävlingen avslutas den 25 oktober. Lycka till!


PS Snälla tagga #TheFoooToGöteborg!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards