Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Kapitel 7

Av thefooolover - 13 november 2013 18:26

KAPITEL 7

Jag kommer fan frysa ihjäl! Skrek hon. Vi bara skrattade och räknade upp från 1-3 och kastade i henne. Felix och Ogge följde med för hon tog tag i deras händer. Jag och Omar bara stog där på bryggan och skrattade.
__________________________

D/n perspektiv:
När jag kom ovanför ytan såg jag Omar och Oscar stå på bryggan och skrattar. "Det var inte roligt." Sa jag och försökte vara sur men det gick inte så tillsluta skrattade vi alla fem. "Killar det börjar bli sent så jag måste nog hem." Sa jag och började gå mot våra handdukar med killarna efter mig. "Jag kan köra dig om du vill?" Frågade Felix och kysste mig. Fyrverkerier varje gång. "Tack, det skulle vara schyst." Svarade jag. Vi sa hej då till killarna och började köra hem till mig. När vi kom vem till mig hoppade jag av Felix moppe och kysste honom hej då. Jag kände på handtaget, det var låst. Mamma jobbar nog natt. Jag tog upp mina nycklar ur handväskan och låste upp. När jag kom in sparkade jag av mig mina skor och sprang upp på mitt rum. Jag la mig i sängen och satte på min tv. Det fans inte så mycket att se på så jag stängde av tv:n, satte i min mobil i högtalarna och satte på min favorit låt, "A drop in the ocean" med "Ron Pope". Jag har jätte många favorit låtar, t.ex "Timber", "Miss movin' on", "Talk dirty", "The monster", "Radioactive" och många fler. Men den här är verkligen super fin.

Felix perspektiv:
Efter att jag släppt av d/n hemma hos henne åkte jag hem. "Hej gubben." Sa mamma när jag kom in. "Hej." Svarade jag och gick upp på mitt rum. Jag kände att det vibrerade i min ficka. Det var ett sms från Omar. "Tja, görs?" Hade han skrivit. "Inget, kom precis hem. Och du?" Skickade jag tillbaka. "Inget. Men du en sak som jag undrar är, är du och d/n tsm?" Skickade Omar. "Aa" svarade jag. "Okej" skickade han. Indra varför han frågade det. Jag satte i mobilen i högtalarna och satte på "Talk dirty". Jag la mig ner i sängen och bara lyssnade på låten tills jag fick ett sms. Det var från d/n. "Hej ska vi hitta på nåt imorgon?:*" stod det. "Visst. Tid? Vart?:*" svarade jag. "På stan kl 13:00 typ?:*" Skickade hon. "Visst, hämtar dig då!:*" svarade jag. Jag satte i mobilen i högtalarna igen och började lyssna på musiken.

D/n perspektiv:
Jag satt i fönsterplatsen och bara kollade ut över kvarteret medans jag bara lyssnade på musiken som jag spelade. Jag såg en bil åka upp för uppfarten så jag misstänkte att det var mamma. Jag sänkte musiken och gick ner. "Hej gumman." Sa mamma när hon kom in i köket där jag satt. "Hej mamma." "Du vet våra vänner nere i Skåne." Började mamma. "Aa, vad är det med dom?" Sa jag och log stort för jag kände på mig att det var goda nyheter. "Jo jag, Linda och Ron ska åka utomlands och vi tänkte att du och Amy kanske ville vara ensamma hemma. Ni brukar ju inte ses så ofta så ni får vara hemma själva eller så får ni föl..." Mer hann hon inte säga innan jag avbröt henne. "Tack, tack, tack. Du är världens bästa mamma. När åker ni?" Frågade jag. "Imorgon klockan två och vi kommer vara borta i en vecka. Amy och hennes föräldrar kommer kvart i tolv ungefär för att släppa av Amy här, sen åker vi till Arlanda. Jag vet det blir en sån där sistaminuten grej." Sa mamma och log. "Vänta, jag ska vara med Felix imorgon." Sa jag. "Jaha, är det en vän eller en pojkvän?" Frågade mamma retsamt. "Pojkvän." Svarade jag och gick upp på mitt rum innan hon hann säga något. Gud vad pinsamt.

~Ledsen för att det tar sån lång tid innan jag lägger upp kapitel men jag har fullt upp med skolan och alla djur jag har hemma. Och gör att bilden blev så dålig. Hoppas ni gillar min novell och sprid gärna den här bloggen. Skulle betyda sjukt mycket!?~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:38

KAPITEL 8 Jag trodde det skulle bli mycket sånna där "awkward" stunder efter som jag precis träffat killarna. Jag kollade på det där "gänget" och fick syn på... __________________________ Felix perspektiv: D/n slutade skratta och bara kollade...

Av thefooolover - 1 januari 2014 21:16

KAPITEL 7 Jag kollade bak på dom och skrattade, när jag kollade fram igen sprang jag in i någon och som höll fast mig. Jag kollade upp på personen och såg att det var... __________________________ Ditt perspektiv: Felix. "Och vart ska du?" Fr...

Av thefooolover - 29 december 2013 01:06

KAPITEL 6 Felix satte sig i soffan och klappade på sina knän som ett tecken att jag skulle sätta mig där. Jag gjorde det och Felix kramade om mig. __________________________ Ditt perspektiv: Jag kramade tillbaka och kolade på när killarna sp...

Av thefooolover - 27 december 2013 13:53

KAPITEL 5 Vi drog ifrån och jag såg hur 'Lukas' som han hette, kollade på oss men kollade snappat surt bort. Våran lärare kom in och började lektionen. __________________________ ?Efter skolan? Ditt perspektiv: Äntligen helg! Jag la in mina...

Av thefooolover - 27 december 2013 01:41

KAPITEL 4 Efter ungefär mer än halva filmen blev mina ögonlock tyngre och tyngre, tillsluta blev allt svart. __________________________ Ditt perspektiv: Jag öppnade sakta ögonen kom på att jag var hemma hos Felix. Jag vände mig om och där låg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards